Reglaža trapa – optika – vozila

Našim klijentima često moramo da sugerišemo da se izvrši reglaža trapa – optika – vozila. Ne radimo to zato što nemamo šta da radimo, nego pokušavamo da vam pomognemo da sačuvate vaše gume i smanjite potrošnju goriva. Ovaj članak služi da malo bolje pojasnimo zašto je dobra ideja da to radite svakih šest meseci ili 20.000 km – ili odmah ako ste udarili u nešto što je moglo da izazove štetu.

Šta je tačno reglaža trapa – optika – vozila? To je važan alat za podešavanje vešanja koji utiče na efikasnost guma vašeg vozila. Reglaža trapa vašeg automobila opisuje složen sistem uglova vešanja koji se mere i raznih komponenti vešanja koje se podešavaju.

Pravilno poravnanje je ključno za habanje guma, udobnost u vožnji i efikasnost po pitanju potrošnje goriva.

Šta dovodi do toga da se mora raditi optika vašeg vešanja?
Svakodnevna upotreba, rupe na putu, ivičnjaci, manje nezgode, zamena delova vešanja.

Kako se delovi vešanja troše, ili svaki put kada se vešanje udari, bilo da udarite u rupu, ivičnjak, to može dovesti do toga da se poravnanje pomeri. Važno je da su točkovi i gume poravnati. Ako nisu, mogli biste oštetiti svoje gume i uticati na karakteristike upravljanja vozilom.

Performanse guma
Ako vešanje nije poravnato, postoji neujednačen pritisak na gume što može dovesti do toga da vaš automobil više troši gume ili deo gume (deo gazećeg dela) nego što je potrebno. To se dešava zato što postoji veći otpor između gume i površine puta.

Taj otpor može dovesti do neravnomernog trošenja guma, pri čemu se gume na kraju istroše na jednoj strani. Opasno je voziti na neravnim gumama i to bi moglo da vas primora da kupite gume ranije nego što bi bilo potrebno.

Neravnomerno tršenje pneumatika

Udobnost
Kada gume počnu da se troše neravnomerno, možete osetiti vibraciju na volanu, vozilo “vuče” u jednu stranu. Gume takođe mogu proizvesti više buke na putu kada je gazeći sloj neravnomeran.

Potrošnja goriva
Vaš motor trpi veće opterećenje kada se gume neravnomerno troše. Što teže automobil radi, to više goriva sagoreva. Dakle, kada gume nisu poravnate i gume počnu neravnomerno da se troše, više novca ćete na kraju platiti u gorivu i moraćete na kraju menjati gume.

Vibracije na volanu su jasni pokazatelji da je potrebno proveriti poravnanje točkova vozila. Međutim, mala neusklađenost točkova često ostaju neprimećena što može rezultirati nepotrebnim troškovima zbog habanja guma i povećane potrošnje goriva. Zato je preporuka da se izvrši kontrola na svakih 20.000 km

Srdačno vas pozdravljamo

Vaš Adam Auto Servis

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *