Michelin i GM otkrivaju bezvazdušne auto gume

Michelin auto gume, kao deo vašeg vozila, pneumatici imaju suštinsku ulogu budući da određuju elemente kao što su geometrija i uravnoteženost i obavljajući ključnu ulogu jedine kontaktne tačke između tla i samog vozila.

Evo vas, Bog mašine za uživanje, posao, ubijanje vremena…. bez napora krstarite brzinom od 50 km na sat u svom limenom ljubimcu, kad od nazad se čuje flop, flop , flop… i tada počinje unutrašnji monolog: Ooo neee.. nisam ja.. nije to meni… to mi se ne može dogoditi. Vozim nežno polovni auto star samo 10 godina! Eeee pa izgleda da ste ipak vi i vaša guma koja odbija dalju poslušnost…

Michelin auto gume

Ali sada se udružuju proizvođač guma Michelin i automobilski gigant GM kako bi otklonili problem i spasili vas u budućnosti ovakvih muka! Kako? Jednostavno, potpuno uklanjanjem vazduha iz guma.

Michelin razvija gumu nazvanu UPTIS (Unique Puncture-proof Tire System) što je guma koja se nikada ne može izduvati jer joj ne treba vazduh da ostane kruta. UPTIS umesto toga ima unutrašnji sistem fleksibilnih „žbica“ koje podupiru gumu.

Michelin auto gume

UPTIS je radni prototip koji će ove godine u Mičigenu započeti testiranje na nekim Chevy Bolt modelima. Do 2024. godine, dve kompanije se nadaju da će završiti sva ispitivanja i testove te da će se UPTIS naći na komercijalno dostupnim vozilima.

Gume bez vazduha nisu apsolutno nova ideja. One već postoje u svetu biciklizma, pa čak i Michelin prodaje nešto što se zove Tweel za radne mašine. Tweel djeluje prilično poput mini verzije Uptisa, s istim gumenim žbicama u sredini gume. Kao što Tweel-ovi marketinški materijali objašnjavaju, te žbice ne zamjenjuju samo potrebu za vazduhom već deluju i poput mini amortizera, deformišući se na naletima kako bi osigurale glatku vožnju više nego što danas nude naduvane gume. Ipak, automobilska industrija stidljivo prihvata gume bez vazduha jer je vazduh u mnogočemu savršen materijal za gumu. Vazduh je gotovo bez težine, tako da ne utiče na performanse i učinkovitost vozila. Vazduh može biti pogođen udarcem nakon udara npr. u rupu, ali ne gubi strukturni integritet. Na kraju krajeva, to je samo vazduh i ima ga za DŽ.

Verovatno ste se i vi na trenutak zapitali, zašto bi Michelin uopše želeo stvoriti gumu bez vazduha kada se Michelin auto gume kotiraju u samom vrhu automobilski industrije i sada da ne postoje gume koje se ne bi mogle probušiti i uništiti znači da potrošači više nikada ne bi kupovali gume? Ali naravno, Michelin nije u transportu železnicom, to je posao s gumama. To što gume UPTIS ne mogu izgubiti vazduh ne znači da se ne troše. Od gazećih slojeva do same unutrašnje potporne konstrukcije, svi ti elementi djeluju podložno trenutnom kažnjavanju puta po kojim se krećete. U skladu s tim, UPTIS auto gume mogu izdržati duže od klasičnih, tvrdi Michelin, jednostavno zato što vozači nikada ne mogu pogrešiti zbog prekomernog ili preniskog napumpavanja, što gume može koštati dugovečnosti.

Ustvari, sve ovo sa UPTIS gumama ne samo da je obećanje o dodatnoj sigurnosti, već i bezumno korisničko iskustvo koji će UPTIS učiniti neodoljivim za mnoge kupce automobila. Srećom, automobili su u trendu da od izuzetno komplikovanih mehaničkih mašina idu ka jednostavnijima. Električni automobili već imaju motore koji zahtevaju manje održavanja od svojih benzinskih i dizel braća i ne zahtevaju promenu ulja na svakih 10.000 kilometara. LED prednja svetla mogu raditi 14.000 sati pre zamene, za razliku od već postojećih halogenih sijalica. A proizvođači automobila dele sve više delova i sklopova između vozila u nastojanju da smanje troškove i složenije komponente.

Lako je videti UPTIS u skladu sa ovim trendovima, osiguravajući bezumnu gumu za vozilo, koje nas čak i samostalno vozi u našem bezumnom putu.

Srdačan pozdrav

Adam Auto Servis

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *